Akershus Eiendoms Retail frokostseminar

Retailmarkedet står overfor en stor endring og vi kan lese mange artikler med spekulasjoner om Retailens død. Warren Buffet har erklært retail slik vi kjenner den i dag som død. I en Omni-channel verden har måten å gjøre Retail på endret seg betraktelig, og dette har resultert i at retailerne må tenke nytt og nå er inne i en konsolideringsperiode. De mindre gode konseptene sliter veldig, mens de som har klart å knekke koden gjør det godt. Vi tror ikke retailen er død, men den er inne i en korreksjon. En ting er sikkert, den vil blomstre igjen, men kanskje som en annen blomst. Heldigvis har vi et sterkt F&B marked og vi ser helt klart en stor økning innenfor dette segmentet.

I samarbeid med vår partner JLL har vi i dag 1. juni samlet over 90 av våre kunder i Teatersalen på Hotel Continental for å høre om de siste Retail og F&B trender. Fokuset denne gangen har vært på kjøpesentermarkedet. Tjard Martinus og Ian Hanlon fra JLL har gitt oss en oppdatering av det europeiske kjøpesentermarkedet og en innføring i hvor viktig F&B har blitt spesielt i kjøpesentrene. Ragnar Eggen har oppdatert oss på makroøkonomien knyttet til retail og Remi N. Olsen har tatt pusten på det norske markedet.

Ønsker dere en nærmere gjennomgang av markedet eller har spørsmål knyttet til Retail eller F&B er det bare å ta kontakt med Ragnar eller Remi.

Skrevet av Remi N. Olsen, Seniorrådgiver retail

, , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *